Vizyon & Misyon
Vizyonumuz;
Her yerde ve her zaman başarılı olacak, geleceğe şimdiden hazır, 21. yüzyılın;
Bireylerinin yetiştirildiği, Türkiye’nin önde gelen okulları arasında olmak ve uluslararası düzeyde adını duyurmak.
Misyonumuz;
Dünya’da ve Türkiye’de tercih edilen, ülke geleceğine olumlu katkılarda bulunacak,
Bilimsel düşünceyi ön planda tutan beyinleri;
İlkelerimiz
Atatürkçü düşüncenin, Türk toplumu için tek alternatif ve tükenmeyecek umut kaynağı olduğuna inanan İSTEK İstanbul Eğitim ve Kültür Vakfı, ilkelerini de bu büyük düşüncelerden alır. Vakıf, ulusal kültürümüzü Atatürkçü düşüncenin ışığında sunarak, öğrencilerini aşağıdaki ilkeler doğrultusunda eğitir:
Öğrenim Hedeflerimiz
Okullarımızın her birinde eğitim standartları ve öğrenim hedefleri aynıdır. Milli Eğitim Temel Kanunu, İSTEK Okullarında sürdürülen eğitim faaliyetlerinin temel yol göstericisidir. Öğretim, Milli Eğitim Bakanlığımızca çeşitli yönetmeliklerle belirlenmiş amaçlar ve müfredatlar doğrultusunda sürdürülür. Vakıf okullarında İngilizce ağırlıklı ders programı uygulanır. Vakıf okullarında öğretilen ikinci yabancı dil ise Almancadır. Öğrenim yılı boyunca değişik zümrelerdeki öğretmenlerimiz bilgi tazeleme seminerleri ve grup çalışmalarında bir araya gelerek her dersle ilgili ayrıntılı olarak öğrenim hedeflerini, bu hedeflere ulaşabilmek için gerekli öğretim metod ve yaklaşımları belirler.
Öğrenim hedefleri, belirli öğrenim evrelerinin tamamlanmasının ardından, sınıf içi ve dışındaki eğitim faaliyetleri sonucu her öğrencinin kazanmış olması beklenen, gözlenebilir nitelikteki tutum ve davranışlardır. Öğrenci bir alanda daha ileri düzeyde yeterlilik kazanmayı arzu ettiği takdirde gereken ilgi ve fırsatlar mutlaka sağlanır.
Tutarlı ve Tamamlayıcı Eğitim:
Bir dersteki öğrenme öğrencilerin diğer alanlarda öğrendikleri bilgilerle tutarlı ve onları tamamlayıcı olmalıdır. Okullarımızda uygulanan müfredatlar öğrenciler için bütünsel, dengeli, öğrencileri yeteneklerini sonuna kadar kullanmaya teşvik eden öğrenim hedefleri içermektedir.
Öğrenci İçin Anlamlılık:
Öğrenim hedeflerimiz öğrencilerin amaç, ilgi ve ihtiyaçlarını göz önüne alarak öğrencinin bir bilim alanında edindiği bilgiler ve teoriler ile bu bilgi ve teorilerin günlük yaşamlarındaki uygulama alanları arasında bağ kurmalarına yardımcı olacak şekilde belirlenmiştir.
Derinlik:
Öğrencilere çok geniş bir yelpazede yüzeysel bilgiler vermek yerine, değişik bilim alanlarında güçlü ve etkin fikirleri derinlemesine araştırma fırsatı verilmesi hedeflenmektedir.
Uygulayarak Öğrenme:
Pratik araştırmalar, öğrencilerin kavram ve tecrübeleri sınamalarına olanak sağladığı için özellikle yararlıdır. Her dersle ilgili öğrenim hedefleri öğrencilerin somut ve daha önceden bildikleri çalışmalardan soyut ve bilmedikleri çalışmalara doğru ilerleyecek şekilde planlanmıştır. Okullarımızda öğrenci aktif öğrenen, öğretmen ise öğrencinin öğrenmesini kolaylaştıran ve destekleyen kişi rollerini üstlenir.
Destekleyici Öğrenme Ortamı:
İSTEK Okulları’nda öğrenme atmosferi güvenli ve destekleyicidir. Öğrenciler soru sormaya teşvik edilir, öğrenme faaliyetlerinin planlanmasında katkıda bulunur. Öğrencilerin görüş ve değerlerine saygı duyulur.
Teknolojiyi Tanıma, Anlama ve Kullanma:
İSTEK Okulları’nda öğrencilerin teknolojik dünyayı kavrama, farklı teknolojik bilgi ve uygulamaları tanıma, teknik dili anlama ve teknolojinin olanaklarından verimli bir biçimde yararlanabilme hedeflerine büyük bir önem verilir.
Bilimsel Düşünce ve Bilim Dili:
Öğrencilerimiz bilimsel yollarla elde edilen bilgilerin değişebilirliğini anlamak ve kendi bilgilerini geliştirmek üzere yönlendirilirler. Öğretimin her safhasında eleştirel düşünme, problem çözme ve bilimsel olarak etkin iletişim kurma becerilerini geliştirecek öğrenme hedeflerine yer verilir. Müfredatlarımız öğrencinin bilimsel dil becerisini ilerletecek şekilde planlanır. Öte yandan, öğrencinin kendi görüşlerini iletmede ve öğrendiğini ifade etmede kendine özgü yaratıcı anlatım biçimlerini kullanması teşvik edilir.
Değerlendirme:
İSTEK Okulları’ nda değerlendirme, önceden belirlenmiş öğrenim hedeflerine ulaşılıp ulaşılmadığını sınamak ve öğrencinin eksikliklerini tamamlamasına katkıda bulunmak amacını taşır
Dinamizm:
Öğrenim hedefleri kalıplaşmış değil, dinamiktir. Hedefler öğrencilerimizin ve ülkemizin ihtiyaçları, çağımızın gerçekleri ve yeni öğrenme teorileri ve yaklaşımları doğrultusunda değiştirilip geliştirilir.