Atölyeler

AKIL OYUNLARI ATÖLYESİ : Çabuk öğrenmede geleceğin metodu “Akıl  ya da Zeka oyunları” dır.

Zekâ Oyunları; zihni açan, aklı çalıştıran, öğrenmeyi kolaylaştıran, çabuk öğrenmeyi sağlayan bir eğitim metodudur. İlkokuldan başlayarak 7.sınıfa kadar haftalık ders programlarımızda yer alan Akıl Oyunları dersi ile öğrencilerimiz

  • Akıl yürütme
  • Problem çözme
  •  İletişim
  • Türkçeyi doğru, etkili ve güzel kullanma
  •  Eleştirel düşünme
  • Yaratıcı düşünme
  • Araştırma
  • Karar verme
  • Bilgi teknolojilerini kullanma
  • Girişimcilik gibi beceriler geliştiriyorlar.
  •  

    MAKER ATÖLYESİ : Maker Hareketi (Maker Movement), dünyada hızla yayılan “kendin yap” kültürü ile teknolojinin birleşmesinden oluşan bir akımdır.

    Bir kişi kendine Maker (üretici, üreten, yapan kişi) diyorsa Maker Hareketi kapsamında o kişi Maker’dır. Maker hareketi kapsamında yemek yapmaktan model uçak yapmaya, elektronik devreler ve motorlar aracılığı ile yapılan bir model araçtan 3 boyutlu yazıcılar ile basılan ve üretilen süs eşyası, takı, oyuncağa kadar her ürün aslında Maker ruhu ile yapılmış kabul edilebilir.

    Okulumuzda yer alan Maker Atölyesinde öğrencilerimiz çok çeşitli alanlarda üretebiliyorlar. Çoğunlukla teknolojiyle uğraşıyor olmaları, onları mühendisliğe yakın kılarken, bazen sıfırdan hiç olmayan bir şeyi hayal edip üretebiliyorlar. Bu yüzden sensörlerle çalışan sistemler de kurgulayabilir, evde yokken yerine bakacak bir robot da. Bu derste gerçekleştirdikleri üretim tamamen kendi yaratıcılıklarıyla sınırlıdır. Bazen hepimizin ihtiyacı olan ama hiç aklımıza gelmemiş basit bir düzenek üretirken, bazen de dünyanın öbür ucundaki bilimcilerin üzerine çalıştığı bir teknolojiyi yaratabilirler.


    YARATICI YAZARLIK – LEGO ATÖLYESİ :  Yaratıcı yazarlık uygulaması bir oyun değil, akademik içerikli pedagojik temelli bir uygulamadır. Bu atölyede gerçekleştirilen “Yaratıcı Yazarlık” uygulamasında öğrencilerimizin hikâye oluşturma basamaklarını kullanmaları, daha önce okuyarak öğrendikleri bilgileri, kelime-deyim-atasözlerini sentezleyerek özgün hikayeler oluşturmaları, böylece geleceğin üreten nesli arasında yer almaları amaçlanmaktadır.

     

    KODLAMA ROBOTİK ATÖLYESİ : Robotik ve kodlama eğitimi ile teknoloji ile küçük yaşta tanışan öğrencilerimize 21. yüzyılda her bireyin edinmesi gereken yaratıcılık, bilişimsel düşünme, problem çözme, neden-sonuç ilişkisi kurabilme gibi becerileri kazandırmayı hedefler. Anaokulu beş yaş grubundan itibaren verilen robotik ve kodlama dersleriyle gelişen ve yenilenen teknolojiye ayak uydurabilecek, yeni fikirler üretebilecek bilinçli öğrenciler yetiştirmeyi amaçlıyoruz. Alanında uzman öğretmenlerimiz tarafından tasarlanan robotik ve kodlama eğitimimiz öğrencilerin küçük yaştan itibaren programlama kavramıyla tanışmalarını, dijital araçları daha faydalı bir şekilde kullanmalarını sağlamayı, yeni teknolojilere daha hızlı uyum sağlayabilmelerini, ürettikleri LEGO modelleri ve diğer projeler ile özgüvenlerini geliştirmeyi ve sorunları analiz ederek çözüm üretebilmelerini hedefler.

    3D DERSLİĞİ : Öğretimde görmenin payı çok yüksek. İstek Gaziantep Okulları olarak sinema salonu şeklinde dizayn edilmiş, üç boyutlu içeriklerin yer aldığı sistemler ile oluşturulan özel alanımızda branş derslerimizi işliyoruz. Öğrencilerimiz kitaplarda iki boyutlu olarak gördüğü nesneleri özel efektler ile üç boyutlu olarak görüyor ve zor konuları çok kolay bir şekilde öğrenme şansına sahip oluyor.

    BİLİŞİM DERSLİĞİ

     

    MÜZİK DERSLİĞİ

     

    GÖRSEL SANATLAR DERSLİĞİ

    KORO DERSLİĞİ

     

    ENSTRÜMAN DERSLİĞİ

    Top